dijous, 19 de maig del 2011

7. Trobades amb els cicles


Ahir vaig acabar la tasca de passar pels cicles que faltaven i recollir les seves idees i impressions a les preguntes que els hi vaig proposar. Els hi vaig lliurar un full amb les següents preguntes:

Preguntes als cicles pel debat, diàleg i reflexió.

  • Situem la comprensió i expressió oral en la pràctica educativa i, en concret, en la competència lingüística. Quina és la seva importància? Per què?

  • Us preocupa el tractament de l’avaluació de la comprensió i expressió oral. Creieu que és necessària? Quins són els avantatges i les dificultats per portar-la a terme a nivell:

- de centre - d'aula - d'alumnat.

  • Al nivell o al cicle, es realitza sistemàticament una avaluació de la comprensió i/o expressió oral en algun del idiomes treballats a l'escola?

  • Coneixeu la importància dels següents documents en relació a l'avaluació? Segons el vostre criteri quina és la seva importància.

    - PEC - PCC - PL - Altre document

Curiosament, gairebé tots els cicles han contestat de forma similar. Òbviament, on hi ha diferències és en l'aspecte relacionat amb les edats dels alumnes; cada cicle té una idiosincràsia diferent en relació el llenguatge oral (necessitats, propostes didàctiques...)

Resumint molt, les idees que van sorgir són les següents:

  • Tots els cicles pensen que el llenguatge oral és una competència molt important en el currículum, però tots també són conscients que no es treballa prou.

  • El cicles troben que és necessari avaluar-la sobretot per detectar necessitats.

  • A títol de nivell, algun nivell fa una recollida de dades per a l'avaluació, perquè treballa el llenguatge oral de forma específica.

  • En quan als documents que haurien de tractar l'avaluació, aquesta ha estat la pregunta més difícil de respondre... vaig haver d'aclarir que es tractava de donar una opinió, de captar les seves impressions... Em sembla que alguns mestres se sentien avaluats en relació als seus coneixements a nivell teòric i no era pas la meva intenció. Tothom opinava que els tres documents són molt importants, però feien més incidència en el pla lingüístic.

Aquesta activitat ha estat molt estimulant, m'ha sorprès agradablement la bona predisposició i participació del professorat, els seus comentaris i reflexions... Per una altra banda, he copsar la dinàmica interna de cada cicle i m'ha sorprès perquè ha estat inesperat per a mi, però m'ha fer pensar molt en com la nostra forma de ser i de viure l'escola afecta als nostres companys de treball.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu missatge aquí