
Com he dit a l'anterior entrada, aquesta setmana he estat passant les proves inicials per detectar el perfil dels casos seleccionats. He passat les següents proves a un grup d'alumnes de 1r i 4t:
• Memòria de treball (Wisc-IV)
• TONI-2 (prova d'intel·ligència no verbal)
• Noves lectures de text amb anàlisis dels errors
• Comprensió oral del PROLEC – R
Ha estat molt interessant passar aquestes proves, entre d'altres raons perquè, com ja em va avisar la meva tutora, donen informació afegida que no es veu reflectida en els resultats però que he anotat perquè enriqueixen l'avaluació.
També he realitzat una sessió individual d'entrenament lector amb els vuit alumnes seleccionats de 1r i dues sessions d'entrenament lector en petit grup cooperatiu, amb els mateixos alumnes de 1r.
Fer la sessió individual amb alumnes de 1r, no conscients encara de les seves dificultats lectores, ha estat molt entusiasmant. L'aplicatiu els hi encanta, els motiva i l'activitat proposada és adient pel seu nivell lector.
Les dues sessions de treball col·laboratiu han estat genials. Mentre un alumne s'entrenava, altre anava clicant el ratolí, ajudant-lo en aquesta tasca i el darrer company apuntava el resultat en temps de cada activitat. Els dos companys estaven molt atents a la lectura del company que feia la pràctica i molt prudents a l'hora d'ajudar-lo!! Una de les coses que m'ha meravellat més és la familiaritat que ja, des de tant petits, tenen amb el món digital, amb nascut en plena immersió de l'era digital!!
Prèviament a aquestes activitats, vaig parlar amb les tutores breument per explicar els resultats de la baremació i les actuacions que acabo de descriure. Però penso que hauria anat molt millor seure tranquil·lament i explicar tots els resultats, actuacions i propostes, fer intercanvi d'idees, opinions, suggeriments, dubtes... Però no ha estat possible coordinar aquesta reunió entre escola i Avesedari fins al proper gener. Totes dues institucions treballen a ritmes ben diferents i els mestres sempre anem a tope amb uns horaris molt marcats per les classes, amb unes hores exclusives molt atapeïdes i previstes amb força antel·lació, cosa que com a psicopedagogs hem de tenir en compte.
Queden coses pendents que aquest nadal i durant el gener acabarem de lligar i que explicaré a la memòria, però sento que ahir vaig acabar el meu pràcticum i amb ell un temps que he viscut amb molta intensitat i que recordaré com a una època molt especial de la meva vida.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu missatge aquí