
Ahir, vaig reflexionar sobre el fet d’assessorar a partir de dos textos molt diferents que havia estat llegint...
Però, potser primer de tot, seria interessant situar-vos en el context de les meves pràctiques. Les pràctiques les realitzo en el meu centre de treball per una qüestió de conciliació laboral i familiar, em resultava més viable i pràctic, però això no vol dir fàcil...
TORNANT A LA REFLEXIÓ: Vaig estar pensant en dues idees a partir de la lectura d'un document i d'un capítol d'un llibre i al final les vaig acabar lligant amb el fet d'assessorar.
IDEA 1: Els mestres tenen molts coneixements i experiències prèvies, no són una tabula rasa, per tant s'ha de comptar amb el seu bagatge i acompanyar-los en la busca de recursos.
Segur que es tracta d'una idea òbvia, no obstant considero que cal tenir-la molt present.
IDEA 2: Més que "receptes", les persones necessitem tenir idees i criteris clars; saber reflexionar per comprendre i resoldre les situacions i els problemes... Per tant, aquesta afirmació es pot traslladar a l'escola; el centre educatiu ha de fer un procés similar... i l’assessor no pot donar “receptes” sinó ajudar a que el centre prengui una postura reflexiva que desemboqui en el canvi, en la millora, en el progrés.
En definitiva, considero el fet d'assessorar com una tasca complexa i delicada.
EN QUANT A LES PRÀCTIQUES, estic realitzant la primera fase que és una recollida d'informació per situar l’avaluació de la llengua oral.
Donat que és un tema molt ampli, perquè a l'escola es treballa amb tres llengües (català, castellà i anglès) ho he acotat a la llengua catalana, perquè sinó el tema és inviable pel temps assignat.
Ara la meva tasca és recollir les dades més significatives dels decrets i lleis, de la documentació oficial i interna del centre... he llegit i copsat dades del PL, PEC, ... programacions del 1r trimestre d’enguany... potser tot això us sembla feixuc.. però estic gaudit fent aquesta tasca... m’agrada buscar dades i analitzar-les, reflexionar..
ELS DOCUMENTS que comentava són (per si us interessa o per si teniu curiositat)
- Bettelheim, B. (2003). No hay pades perfectos. Barcelona: Crítica.
- Departament d'Educació. Pla marc de formació permanent 2005 - 2010 (document provisional). Generalitat de Catalunya.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu missatge aquí